Nieuwe dingen maken: dat maakt ons blij

Nieuwe dingen maken: dat maakt ons blij

Clifford James

Door Clifford James

Er is weinig mooier dan een succesvolle oplossing creëren voor een complexe uitdaging van een klant, zeker als we een groot beroep kunnen doen op onze expertise.

Een probleem oplossen voor een van onze klanten: een groter plezier bestaat er haast niet. Dat begint vaak met een gesprek waarin het probleem duidelijk wordt. Dat zetten wij om in een uitdaging. Vervolgens kijken we samen hoe we de uitdaging met de juiste technieken kunnen aangaan. Zijn er bestaande codes en tools die we kunnen gebruiken? Moeten we iets nieuws verzinnen? Ja, dat vraagt om creativiteit en dat maakt het interessant. Want wat is er mooier dat je uiteindelijk alles kan maken wat je wil? En dat je daar mensen blij mee kan maken?

Meer doen in minder tijd

Een voorbeeld. Voor een van onze grote internationale klanten bedachten we een slimme oplossing voor een van hun uitdagingen. Op een gegeven moment kregen we een telefoontje van een manager die helemaal opgetogen was. Hij zei: “Het scheelt me enorm veel tijd. Voorheen moest ik vijf avonden in de week thuis werken om het een en ander voor te bereiden. Nu kan ik veel meer doen in veel minder tijd en de avonden zijn vrij.” En je kunt de dingen zo mooi maken als je zelf wilt. Zelfs onze klanten weten vaak niet hoeveel er mogelijk is. Er valt veel te automatiseren en dat kan zoveel opleveren.

Nieuwste technieken

Onze programmeurs staan aangemeld op tientallen mailinglijsten om op de hoogte te blijven van de nieuwste technieken in hun expertise. Het eerste wat wij willen doen als we van een nieuwe release of techniek horen, is kijken hoe het werkt. Is het handig? Bruikbaar voor ons en onze klanten? En dan onderzoeken of we de nieuwe techniek in projecten kunnen implementeren. Het is namelijk ook leuk om sámen aan dingen te werken en te verbeteren en te vernieuwen. Daarbij hoeven we heus niet altijd opnieuw het wiel uit te vinden, soms is een oplossing die bij de ene klant is gebruikt ook prima toe te passen bij een andere klant. Of met een kleine aanpassing of iets anders wat de oplossing makkelijker maakt. Als een oplossing opvallend vaak terugkomt, kunnen we er een standaard of package van maken. Dan is de oplossing kant-en-klaar. Dus oplossing maken of kant-en-klaar toepassen: voor ons is dit het mooiste aspect van ons werk.

Wil je meer weten?
Bel ons gerust
010-5065520

But wait!

There's more!

Zorg voor een snelle site!
Zorg voor een snelle site!

Even wat cijfers: zo’n 47 procent van de mensen verwacht dat je website in twee […]

Breng je WordPress website onder bij de juiste hostingprovider!
Breng je WordPress website onder bij de juiste hostingprovider!

Je kunt ervoor kiezen om je site zelf te hosten, door een eigen server op […]

Aandacht voor veiligheid moet er altijd zijn
Aandacht voor veiligheid moet er altijd zijn

Klantgegevens, e-mailadressen, rekeningnummers, creditcardgegevens, zakelijke contacten en allerlei andere gevoelige informatie: hackers zijn er dol […]